BİRDES: Bireyselleştirilmiş Değerlendirme Sistemi

Her birey farklı bilişsel, fiziksel ve duyuşsal özellikler ile dünyaya gelir. Bu farklılıklar, her insanın benzersiz bir birey olarak varlığını sürdürmesine olanak sağlar. Eğitimde de bireysel farklılıkların önemi oldukça büyüktür. Bizler de öğrencilerimizin farklılıkları ve gereksinimleri doğrultusunda; bütüncül gelişimlerini desteklemek, akademik ilerleyişlerini izlemek, onların daha donanımlı bir biçimde yetişmelerine rehberlik etmek amacıyla “Bireyselleştirilmiş Değerlendirme Sistemi” (BİRDES) çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmaları okul yönetimi ve rehberlik merkezi ile iş birliği içinde eş zamanlı olarak sürdürüyoruz. Dinamik olarak yürütülen bu süreci öğrencilerimizin gereksinimleri doğrultusunda yapılandırıyoruz.
5 ve 6. sınıf öğrencilerimizle sınıflarımızda bir araya gelerek paylaşımlarda bulunuyor; 4, 7 ve 8.sınıf öğrencilerimizle ise süreci bireysel görüşmelerle yürütüyoruz. Görüşmelerimizde öğrencilerimize, öğrenmeyi öğrenme, öz farkındalık, öz yönetim, öz düzenleme, içsel motivasyon, çalışma alışkanlığı ve kitap okumanın önemi gibi konularda bilgilendirme yaparken sınav grubu öğrencilerimizle bu başlıklara ek olarak; sistemli çalışma, zaman yönetimi, sınav yönetimi, test çözme teknikleri, sınav sonuçlarını analiz etme ve bu sonuçlara dayalı yapılacak çalışmalar gibi konularda rehberlik ediyoruz. Öğrencilerimizle öğrenmenin sürekliliğini sağlama ve onların bu süreci içselleştirmelerine yönelik etkileşimli bir biçimde yürütülen BİRDES çalışmaları eğitim öğretim yılı sonuna kadar devam ediyor.