Category: REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA MERKEZİ (RPDM) – İLKÖĞRETİM

Kendi Öğrenmesini Yöneten Nesil: Öz Düzenlemenin Gücü

  21. yüzyılın hızla değişen eğitim ekosisteminde, öğrencilerin yalnızca bilgiye erişmeleri değil; bu bilgiyi anlamlandırmaları, yönetmeleri ve kendi öğrenme süreçlerini bilinçli biçimde yönlendirmeleri beklenmektedir. İşte bu noktada “öz düzenleme” kavramı, günümüz eğitiminin merkezinde yer...

21. Yüzyıl Eğitiminde Etkili Geri Bildirimin Rolü

21. yüzyıl eğitimi yalnızca bilgi aktarımını değil; eleştirel düşünme, yaratıcılık, iletişim ve iş birliği gibi becerilerin kazandırılmasını hedefler. Bu doğrultuda geri bildirim, öğrencinin öğrenme sürecini yönlendiren, öz farkındalık geliştirmesine katkı sağlayan ve öğrenme isteğini...

“Özgür Zaman: Çocukların Sessiz Gelişim Alanı”

Okulların kapanmasına sayılı günler kalmışken birçok ailede aynı soru yankılanıyor: “Çocuğum bu uzun tatili nasıl geçirecek?” Yıl boyunca yoğun ders temposu, ödevler, sınavlar ve etkinliklerle geçen günlerin ardından çocuklar için gelen bu özgür zaman...